تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1399 - 14:16
کد خبر : 79119

تالش رتبه نخست تولید کیوی در گیلان را دارد

تالش رتبه نخست تولید کیوی در گیلان را دارد

جارستان به نقل از ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: این شهرستان به طور میانگین با استحصال ۱۲۰ هزار تن کیوی در سال، رتبه نخست تولید این میوه را در استان گیلان دارد. رضا آقاجمالی روز دوشنبه اظهار کرد: سطح باغ های کیوی تالش حدود سه هزار و ۹۹۵ هکتار است و کیوی از تولیدات

جارستان به نقل از ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: این شهرستان به طور میانگین با استحصال ۱۲۰ هزار تن کیوی در سال، رتبه نخست تولید این میوه را در استان گیلان دارد.

رضا آقاجمالی روز دوشنبه اظهار کرد: سطح باغ های کیوی تالش حدود سه هزار و ۹۹۵ هکتار است و کیوی از تولیدات غالب باغ های مثمره این شهرستان است و همه سال مقداری از این میوه به بازار و مقداری نیز توسط تجار و بازرگانان به خارج از کشور صادر می شود.

وی افزود: میزان اراضی و تولید کیوی نسبت به سال قبل، تفاوت خاصی ندارد و  ۳۰ هزار بهره بردار در ۲۷ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت و زرع مشغول هستند و از همه فرصت ها و ظرفیت ها برای حمایت و پشتیبانی از آنها استفاده می کنیم.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی گیلان، برداشت کیوی در استان از اول آبان آغاز شده و تا پایان آذرماه طول می کشد و تاکنون افزون بر ۷۰ درصد محصول کیوی استان برداشت شده است و امسال ۱۹۰ هزار تن از این میوه  استحصال خواهد شد.

مصرف کیوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی مفید است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.